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to-do
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Dieser Preis lässt sich nur von einem wohlhabenden und gebildeten Großstadtpublikum ab 30 verlangen. [G] Only a well-to-do, educated urban audience over the age of 30 can be charged the higher price.

Es sollen nicht mehr nur die "Gutbetuchten" in die Vorstellungen kommen, sondern die Philharmonie sei für alle da, erklärt Henrike Grohs, Programm Managerin der Education Abteilung bei den Berliner Philharmonikern. [G] From now on it's not just the well-to-do that should come to the concerts; the Philharmonic is there for everyone, explains Henrike Grohs, programme manager of the Education Department at the Berlin Philharmonic.

Galopprennen sind nicht nur ein Sport für vermögende Leute, aber er hat sie immer gebraucht. [G] Horse racing is not a sport only for the well-to-do, but it has always needed people like that.

In Bucks "Knallhart" verschlägt es einen jungen Mann vom feinen Berliner Stadtteil Zehlendorf ins raue Neukölln. [G] In Buck's "Knallhart" ("Tough Enough"), a young man from the well-to-do Berlin district of Zehlendorf ends up in raw Neukölln.

Und nachdem es selbst für vermögende Museen und Malerei-Liebhaber schwer geworden ist, frische Ware von der Elite der Leipziger Maler zu ergattern, beginnt man sich vorsorglich bereits beim Nachwuchs umzusehen. [G] And now that it is difficult for even well-to-do museums and collectors to get hold of fresh wares from the Leipzig painter elite, one has already begun, in order to be on the safe side, to look about for the next generation.

The example sentences [G] were kindly provided by the Goethe Institute.
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