DEEn Dictionary De - En
DeEs De - Es
DePt De - Pt
 Vocabulary trainer

Spec. subjects Grammar Abbreviations Random search Preferences
Search in Sprachauswahl
Arroganz
Search for:
Mini search box
 

7 results for Arroganz
Word division: Ar·ro·ganz
Tip: You may choose other colors ... → preferences

 German  English

Arroganz {f}; Überheblichkeit {f} arrogance

Arroganz {f} arrogancy

Überheblichkeit {f}; Arroganz {f} [soc.] cockiness

Regierung {f} [pol.] [listen] government /Gov.; Govt./

Regierungen {pl} governments

die Regierenden the government; the people running government

die Arroganz der Regierenden the arrogance of those running the government

lokale Regierung local government

regionale Regierung regional government

zentrale Regierung central government

jdn. aufregen; ganz kribbelig machen {vt} (Sache) to irritate sb. (matter)

aufregend; ganz kribbelig machend [listen] irritating

aufgeregt; ganz kribbelig gemacht [listen] irritated

Was mich so aufregt, ist seine Arroganz. It's his arrogance that really irritates me.

Es regt mich auf, wenn die Leute in der Bibliothek mit dem Handy telefonieren. It irritates me when there are people talking on their mobile phone in the library.

Ich ärgere mich deswegen über mich selbst. I'm irritated at myself for this.

(schon) an etw. grenzen {vi} (nahekommen) (Sache) [übtr.] to border on sth. [fig.] (matter)

grenzend bordering

gegrenzt bordered

grenzt borders [listen]

grenzte bordered

Seine Selbstsicherheit grenzt schon an Arroganz. His confidence borders on arrogance.

selbstsicher; von sich überzeugt/eingenommen; überheblich {adj} [psych.] [listen] cocksure (old-fashioned)

überhebliche Arroganz cocksure arrogance

Für meinen Geschmack ist er ein bisschen zu sehr von sich überzeugt. He is rather too cocksure for my liking.

Sei dir da nicht so sicher! Don't be so cocksure!
No guarantee of accuracy or completeness!
©TU Chemnitz, 2006-2014
Your feedback:
Bookmark services G D D L
Ad partners


Sprachreise mit Sprachdirekt